08.11.2012

TRANSCRIPT – CONFERINŢĂ DE PRESĂ – 7 noiembrie 2012

1.     Proiectele municipiului Târgovişte: reabilitare zonă A, reabilitare zonă B şi centura municipiului

2.     Material privind serviciile de pază de la Consiliul Judeţean

3.     Parcul de la Priboiu

4.     Credit BEI

5.     Contract CEC;

6.     Programul vizitei  premierului României, Victor Ponta

 

Adrian Țuțuianu - preşedintele CJD:

I.Proiecte întârziate la municipiul Târgovişte

„Primul subiect pe care vreau să-l abordez privește Municipiul Târgoviște și aș dori ca, prin intermediul dumneavoastră, să-i solicit primarului municipiului Târgoviște, domnului Gabriel Boriga, să îndeplinească rapid toate formalitățile legale necesare cheltuielii banilor europeni pe proiecte care au fost accesate prin Programul Operațional Regional, respectiv prin Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia. Săptămâna trecută, vineri, a avut loc ședința Consiliului pentru Dezvoltare Regională la care am participat în calitate de Președinte al Consiliului Județean și în cadrul căreia s-a discutat pe marginea proiectelor întârziate în cadrul regiunii. Şi municipiul Târgoviște este campion la întârzierea derulării unor proiecte și am să vă spun care sunt acestea.

Proiectul numărul 1 este „Modernizarea și reabilitarea drumului de centură al municipiului Târgoviște”. Contractul de finanțare a fost semnat la data de 03.02.2009 și va trebui încheiat  acest contract la 03.12.2013. După toate datele pe care le avem astăzi, știți foarte bine că partea de execuție a proiectului Centura Municipiului Târgoviște , care înseamnă 13,8 km de drum, ar fi trebuit finalizată în luna august 2012, știți foarte bine că a fost reziliat contractul de execuție de lucrări încheiat cu SC CAST SRL asociată cu S.C. TRANS BITUM  SRL, CARENA  Spa IMPRESA DI COSTRUZIONI şi Primăria Municipiului Târgoviște trebuia să lanseze o nouă procedură de achiziții de lucrări care va avea ca finalitate încheierea unui nou contract.

Din toate analizele făcute, această procedură este mult întârziată și există riscul ca Primăria Municipiului Târgoviște să nu fie în măsură să depună, mai întâi noul contract de execuție de lucrări și apoi să se încadreze în termenul final prevăzut în contractul de finanțare. Acest termen, pentru a depune toate documentele la Agenţia de Dezvoltare Regională, a fost stabilit de Consiliul pentru Dezvoltare Regională ca fiind data de 3 decembrie. Deci, dacă până pe data de 3 decembrie nu se depune contractul de execuție de lucrări, așa cum rezultă el din licitația publică, Primăria Târgoviște pierde o finanțare de 88.789.047 lei. Și lucrul acesta se datorează modului defectuos în care a fost gestionat proiectul Reabilitarea drumului de centură al municipiului Târgoviște, proiect pentru care există și o corecție financiară de 25%  care, sigur, va crea dificultăți suplimentare.

Cel de-al doilea proiect care este de mai multă vreme în analiză la Primăria Târgoviște, mi-e greu să înțeleg de ce nu se face o adjudecare, este acela „Reabilitare şi modernizare infrastructură utilităţi publice urbane, reabilitarea şi modernizarea spaţiilor publice urbane în zona „A” a zonei de acţiune urbană din Municipiul Târgovişte, Judeţul Dâmboviţa”. Data semnării contractului -  08.09.2010, deci, suntem astăzi la doi ani și trei luni după data semnării contractului și nu s-a dat o soluție privind adjudecarea lucrărilor din acest contract. Este aproape de necrezut. Valoarea contractului este de 75.804.429 lei, din care valoare eligibilă 61.263.318 lei. Durata estimată a lucrărilor - 24 de luni. Data la care ar trebui finalizat contractul de finanțare este de 08.05.2013. Deci, iată că am mai avea câteva luni de zile. Nu-nțeleg ce se întâmplă la Primăria Municipiului Târgoviște și de ce nu se preocupă administrația și, în special, executivul, de rezolvarea acestei probleme.

Și cel de-al treilea contract privește tot „Reabilitare şi modernizare infrastructură utilităţi publice urbane, reabilitarea şi modernizarea spaţiilor publice urbane în zona „B” a zonei de acţiune urbană din Municipiul Târgovişte, Judeţul Dâmboviţa”. Este tot pe 08.09.2010 încheiat, finalizare -08.05.2013., valoarea contractului este de 69.893.929 lei din care valoare eligibilă 59.486.096 lei, durată de execuție 24 de luni.

Vreau să atrag atenția public domnului primar, Gabriel Boriga  asupra rezolvării acestor probleme. N-aș vrea să vină mâine, poimâine,  în fața opiniei publice să spună că i-a tăiat cineva banii, că cineva a avut ceva cu Municipiul Târgoviște. Nimeni nu are nimic cu Municipiul Târgoviște. Ceea ce s-a discutat la Consiliul pentru Dezvoltare Regională a fost realocarea banilor, care sunt neconsumați pe diferite axe din cadrul Programului Operațional Sectorial către cei care au proiecte și au chef să le și implementeze . O primă alocare se va face, probabil, în luna decembrie, o primă realocare, și asta pe domeniul de intervenție care înseamnă reabilitarea şcolilor și grădinițelor. Pentru noi ar fi deosebit de important pentru că, potrivit calculelor făcute. am avea posibilitatea în județul Dâmbovița să mai reabilităm cel puțin, 5 școli: 2 la Conțești, 1 la Pucioasa, 1 la Nucet și Liceul Vladimir Streinu din Găești care ar fi ultimul pe listă. Această realocare nu privește bani care sunt destinați Primăriei Municipiului Târgoviște, ci alte domenii de intervenție pentru care nu s-au consumat fondurile.

 Fac apel public la domnul primar Boriga Gabriel să realizeze toate demersurile necesare pentru a se încadra în termenul fixat de Consiliul pentru Dezvoltare Regională. Fac apel să iasă din izolarea pe care și-a autoimpus-o, să apeleze la sprijinul și al meu, și al colegilor mei care sunt membri ai Consiliului pentru Dezvoltare Regională și, eventual, dacă este nevoie de o suplimentare a termenului de câteva săptămâni, să solicite acest lucru. În Consiliul de Dezvoltare Regională, la momentul acesta, județul Dâmbovița este reprezentat de Adrian Țuțuianu în calitate de Președinte al Consiliului Județean, Dinu Constantin - primarul municipiului Moreni, Iacobuță Dan - primarul orașului Găești și Stroe Cristian –primarul comunei Șotânga”.

 

II. Serviciile de pază

 „Al doilea subiect pe care vreau să-l aduc în atenția dumneavoastră , este acela al serviciilor de pază  contractate de Consiliul Județean Dâmbovița, de instituțiile și societățile comerciale subordonate în perioada 2009-2012. Deci, analiza noastră privește doar 3 ani de zile și este o analiză care ne arată că nu am avut întâmplător dificultăți în contractarea unui credit. N-am vrut astăzi să stric ședința de Consiliu Județean, dar acum, fiind la conferința de presă, am să-i spun domnului Marin Antonescu că aceste dificultăți nu sunt rezultatul faptului că Țuțuianu vorbește cum a spus dânsul ,,ca proasta în târg``, ci sunt rezultatul faptului că Marin Antonescu cu Florin Popescu, ambii gestionând bugetul Consiliului Județean, au jefuit acest buget, l-au cheltuit fără niciun fel de reguli și și-au bătut joc de taxele și impozitele  dâmbovițenilor. Dau replica aceasta după două luni de zile pentru că trebuie să știe domnul Marin Antonescu că nici nu uit și nici nu iert!

Și iată ce rezultă din analiza contractelor de pază; eu am să vă dau materialul la dispoziție, are foarte multe anexe, cu calcule, nu cred că este important să-l prezint eu acum in extenso, dar am să vă dau rezultatele finale, să spunem așa.

Totalul cheltuielilor cu paza contractate în perioada 2009 -2012 este de 82 miliarde lei vechi, sau 8.237.140,53 lei. Totalul plăților efectuate este de 7.799.291,81 lei. Cine sunt furnizorii serviciilor de pază, pentru că asta este interesant și se confirmă din nou că scopul lui Florin Popescu și al lui Marin Antonescu a fost alimentarea clientelei de partid. Ne explicăm și de ce s-a desființat  Serviciul  Public Județean de Pază și Protecție, sub pretextul că îl ducem la Primăria Municipiului Târgoviște.

·        Serviciul Public Județean de Pază și Protecție, până la data desființării, are încasări de  839.487, 24 lei.  S.C. Municipal Security , societatea Consiliului Municipal Târgoviște a încasat pentru această perioadă 754.616,27 lei.

·        Societatea Comercială  Romval Grup SRL, care este condusă, are reprezentant legal pe un domn Bălan Mihai, am înțeles că a fost lucrător în SPP, a încasat de la Consiliul Județean Dâmbovița 428.698,06 lei.

·        Societatea Comercială Elite Guard SRL,  care are niște asociați foarte interesanți, adică pe domnul Dragoș Gâdiuță, ginerele domnului Trifan Mihai, pe domnul Ciupercă Nicolae, finul domnului Florin Popescu  și, până mai ieri, fiul dânsului era director la Direcția Generală a Finanțelor Publice, a încasat în această perioadă  suma de 2.563.304 lei. Deci, practic, din totalul cheltuielilor cu paza, firma finului domnului Florin Popescu a primit o treime: 25 miliarde lei vechi.

·        O altă firmă, tot de casă, a acelorași persoane, numai că în față este băgat un alt personaj, S.C Ovidiu Protect S.R.L, care are ca reprezentant legal pe domnul Colan Ovidiu, a încasat suma de 1.899.143 lei, tot o sumă importantă, dacă ne uităm la ce au încasat societățile care sunt ale unităţilor administrativ-teritoriale, ale statului.

·        CNM Guard S.R.L., care are reprezentant legal pe domnul Gâdiuță Dragoș, a încasat și el o sumă importantă – 472.473,12 lei.

·        Societatea Comercială   Daft S.R.L, care are doar sisteme de alarmă montate în anumite instituții, a încasat 30.232,78 lei.

·        S.C Roxil S.R.L  a încasat 20.293,86 lei.

·        S.C Euro Cod Security, un domn Preda Liviu, nu l-am identificat încă cine este, a încasat 17.167,30 lei.

·        Corpul Gardienilor Publici a încasat 714.018 lei.

·        O societate Traven Protect S.R.L cu reprezentant legal, Preda Cătălin, nu știu dacă are vreo legătură cu Preda celălalt, Liviu, rămâne să lămurim această chestiune, a încasat o sumă de 29.972, 04 lei.

Din analiza documentelor care au stat la baza încheierii contractelor  rezultă abateri de la prevederile legale referitoare la achizițiile publice după cum urmează:

·        Nu s-a asigurat transparența procedurii de achiziție, ca să fiu mai exact. contractele au fost date cu dedicație

·        Nu a existat o estimare a valorii a achiziției pentru că, în raport de estimare, știi care e procedura legală pentru achiziția publică respectivă.

·        Valorile contractelor  au fost fracționate , ceea ce înseamnă că s-a încălcat - și este infracțiune - Ordonanța 34 privind achizițiile publice, care nu-ți permite să fracționezi un contract în așa fel încât să-l atribui direct.

·        Nu rezultă criterii  clare  de selecți a furnizorilor de asemenea servicii.

Această analiză a fost finalizată săptămâna trecută. Vom trece acum la pasul următor, adică vom revedea situația pentru fiecare obiectiv care necesită pază. Opinia mea este că, acolo unde putem monta sisteme de alarmare, vom face lucrul acesta. Este o cheltuială pe termen scurt, poate un pic vizibilă, dar pe termen lung eliminăm paza umană și numărul de posturi de și ore de pază. În al doilea rând, vom revedea prețul la care se efectuează aceste servicii. În al treilea rând, sigur, o să derulăm proceduri legale de achiziție publică, transparentă, în așa fel încât cheltuielile acestea cu paza la obiectivele Consiliului Județean să fie reduse semnificativ”.

 

III. Raport la SC Parc Industrial Priboiu SA          

„Al treilea  subiect pe care vreau sa vi-l prezint și care vine să confirme tot jaful de Consiliul Județean, și nu o spun doar așa, la modul teoretic, este raportul de activitate pe care l-a întocmit Adunarea Generală a Acţionarilor și Consiliul de Administrație de la SC Parc Industrial Priboiu SA. Știți foarte bine că acest Parc este în subordinea Consiliului Județean Dâmbovița, situația financiară a Parcului este una dificilă, pentru că nu a înregistrat niciodată vreun leu profit, ci, din contră, a acumulat continuu pierderi importante. Sunt probleme inclusiv cu modul în care a fost implementat proiectul european de reabilitare a clădirilor din parc.

Ce s-a constat de  către corpul de audit:

-         nu s-a predat expertiza pentru cerința esențială de securitate la incendiu;

-         separatoarele de hidrocarburi sunt montate nefuncțional și nu s-a putut prezenta o documentație tehnică de montare.

-         nu funcționează instalația de iluminat exterior pentru că au făcut de-a valma lucrări pe-acolo, au secționat cablurile de alimentare cu energie electrică. Încă nu am putut estima costul lucrărilor  de refacere pe  întreaga arie perimetrală a parcului a iluminatului public;

-         nu s-a pus în funcțiune stația de pompare ape pluviale , prețul estimat pentru a rezolva acest lucru fiind de 24.800 lei;

-          nu s-a pus în funcțiune stația de epurare, nu putem încă estima prețul, constructorul a recomandat punerea în funcțiune a acestei stații când parcul va avea cel puțin 500 de salariați. Riscul e și acela al degradării al acestei stații de epurare.

-         nu  funcționează pe tot perimetrul parcului, deși s-a plătit, sistemul de supraveghere video și bariere antiefracție , încă nu am ajuns la o estimare a prețului necesar rezolvării acestei situații.

-         nu s-a pus în funcțiune sistemele de detecție și alarmare în caz de incendiu și efracție;

-          nu s-a cablat sistemul de telefonie și internet în incinta parcului;

-         nu s-a amenajat corespunzător perimetrul stațiilor  de pompare a apelor pluviale și de epurare, toate aceste lucrări neavând încă o estimare  de preț. Lucrurile sunt în analiză în această perioadă .    

 

Sunt probleme și cu privire la starea tehnică a unor clădiri și hale care au fost făcute pe bani europeni și care sunt nefuncționale la acest moment:

·        Centrul de afaceri

- infiltrații și degradări ale pereților pe interior și exterior, în zona teraselor neacoperite; prețul estimat pentru rezolvarea acestei probleme – 65.692 lei.

- instalația de alimentare cu apă în camera cazanului de încălzire - deteriorată în urma înghețului; preț estimat – 3.720 lei.

·        Gospodăria de Apă

- infiltrații prin acoperișul clădirii; preț estimat - 4.340 lei.

- subansamblele din cele patru grupuri de pompare, deteriorate în urma înghețului; preț estimat pentru reparaţii – 120.000 lei.

- rezervor de 500 m3 de apă, curge în mai multe zone. Umplerea cu apă costă 3.000 de lei, manoperă constatare defecte - 1.488 lei.

Se impune achiziționarea unei surse de încălzire  în interiorul clădirii pentru a proteja aceste  bunuri, costă circa 6.200 lei. Se adaugă în raport de constatări cheltuielile necesare reparării acestor cazane

 

·        Clădirea administrativă D1, jgheaburi, burlane și elemente de acoperiș deteriorate de căderile de zăpadă; preț estimat – 41.312, 34 lei.

 

Pe ceea ce s-a putut estima până acum, avem o cheltuială totală de 278.610 lei, deci o sumă importantă. Dacă adăugăm și ceea ce nu este estimat cred că ne-ar trebui circa 200.000 euro să efectuăm reparațiile necesare și să punem în funcțiune toate instalațiile. Acesta este rezultatul neurmăririi proiectului european și rezultatul modului în care s-a făcut recepția lucrărilor și recepția finală  după recepția inițială.

Dacă mergem să vedem rezultatele activității acestui Parc Industrial, fără să intru acum în foarte multe detalii, materialul vă stă la dispoziție, pierderile sunt permanente, ele sunt generate de:

-         tariful practicat pentru închirierea clădirilor, care este apreciat de Autoritatea de Audit ca fiind mic;

-         gradul redus de ocupare a terenului;

-         cheltuieli cu paza - una din firmele astea a asigurat paza acolo. Din totalul cheltuielilor Parcului, 68,3% înseamnă cheltuieli cu paza. Niciunuia dintre cei care desfășoară activități în parc, nu li s-a cerut vreun leu pentru pază;

-          reducerea chiriei în cadrul contractului cu Societatea Comercială Mathai Palete de Culori S.R.L - s-a făcut o reducere fără niciun fel de criteriu, la jumătatea chiriei stabilite inițial, în anii 2011 și 2012;

-          cheltuieli cu reparații făcute la o altă hală, care au însemnat circa 56.262 lei.

O chestiune, ca să spunem așa, marginală, dar care  arată că a existat și aici un anume jaf - s-au tăiat arbori în baza a doua de autorizații date de Ocolul Silvic Târgoviște. Ştiți foarte bine că acolo era aproape o pădure, s-au tăiat circa 286 de arbori, cel puțin atât am putut identifica noi. A rezultat un volum de masă lemnoasă de 543m3. Destinația materialului lemnos se  spune că ar fi fost Consiliile Locale și Direcția Generală de Asistență și Protecția Copilului. Nu am putut identifica în evidențele Consiliului Județean niciun document pentru această cantitate de material lemnos. Eu cred că s-a făcut altceva cu ea, dar lucrul acesta rămâne să fie stabilit de instituțiile abilitate ale statului român.

Vreau să concluzionez aici, spunându-vă că am să cer convocarea Adunării Generale a Acționarilor  şi a Consiliului de Administraţie pentru schimbarea conducerii administrative acestui parc. Activitatea nu poate continua în acest fel și, de asemenea, voi cere intensificarea demersurilor pentru a închiria spațiile din Parcul Priboiu și a-l aduce măcar la o stare de plutire, de a  avea, poate nu profit în următorul an de zile, dar măcar să acoperim din ceea ce încasăm cheltuielile și să avem  satisfacția că încasăm niște taxe și impozite aferente contractelor de muncă ale salariaților care lucrează în parc, fie la administrarea parcului, fie la societățile comerciale care au spații închiriate sau concesionate.

      Acestea sunt temele pe care am vrut eu să fac comentarii astăzi, o să rog pe domnul vicepreședinte Badea Leonardo să comenteze alte trei subiecte care sunt importante”.    

      Credit BEI

     Contract CEC;

                                                                               

          Domnul Vicepreşedinte Badea Leonardo: „Bună dimineaţa! O să vă prezint 3 subiecte importante aflate pe agenda de lucru a Consiliului judeţean. Primul subiect a fost dezbătut  astăzi, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Dâmboviţa, contractarea împrumutului de 16.000 lei de către Consiliul judeţean şi vă informăm pe această cale că în data de 30.10.2012 a avut loc la sediul Consiliului Judeţean Dâmboviţa licitaţia organizată pentru contractarea unei finanţări nerambursabile. Ştiţi istoria, am încercat să obţinem un credit pe 20 ani, nu am reuşit acest lucru, am revenit la nivelul Consiliului judeţean cu modificarea hotărârii prin care aprobăm acest credit şi am redus durata de viaţă a împrumutului la 10 ani, am luat din nou aviz de la Comisia care avizează creditele acordate autorităţilor locale  la nivelul  Ministerului Finanţelor, deşi la nivel naţional, plafonul era deja atins, faptul că folosim aceşti bani pentru credite europene, ne-a dat posibilitatea să avem acest aviz favorabil şi în urma discuţiilor pe care noi le-am avut, fiindcă nu a fost absolut deloc uşor, am încercat să avem discuţii cu toţi cei care doreau să acorde un împrumut pentru finanţare fondurilor nerambursabile,s-a ajuns ca la data de 30.12.2012, când a avut loc licitaţia, să se prezinte o singură bancă, CEC Bank, care a depus oferta la nivelul Consiliului judeţean,oferta nr. 15054/1.11.2012. Condiţiile în care am reuşit să accesăm acest credit sunt următoarele: dobânda ROBOR pe 6 luni +4,5%marjă, comisioanele de gestiune 0,8% aplicat la soldul lunar al soldului al facilităţilor, comision de analiză 1000 lei care se va achita o singură dată, comision de reanaliză 0,03% din valoarea creditului reanalizat, minim 50 lei, maxim 40 lei, creditul va avea o maturitate de 10 ani, respectiv 31.10.2022, perioada de graţie va fi de 36 luni, noiembrie 2012-octombrie 2015, perioada de rambursare va fi de 84 de luni, respectiv noiembrie 2015, până în octombrie 2022. Consiliul judeţean şi-a propus să achite ratele şi dobânzile aferente acestui credit cât mai repede, în cadrul contractului sunt prevăzute de asemenea comisioane de rambursare anticipate, comision nul 0% pentru rambursare anticipată, de asemenea avem un comision nul de 0%, dacă dorim să refinanţăm o parte din obiectivele care se regăsesc în aprobarea propunerii de acreditare şi dorim ca pe măsură ce sumele sunt achitate de la bugetul UE să putem rambursa către cei de la CEC Bank printr-o decizie a Consiliului judeţean sumele care au fost trase din contul acestui împrumut. Astăzi am votat acest lucru la nivelul Consiliului judeţean, iar contractul acestui credit, pe care noi l-am votat astăzi ca şi draft în şedinţa de Consiliul judeţean, va fi semnat pe 9.11.2012, la sediul Consiliului Judeţean Dâmboviţa. Până la finele lunii noiembrie 2012 noi va trebui să utilizăm cât putem de mult din aceste sume pentru a putea depune documente să putem primi rambursări din partea organismelor îndreptăţite ale UE. Este un pas important pentru că altfel rămâneam în blocajul în care oricum suntem de ceva vreme şi prin acest pas Consiliul judeţean reuşeşte să facă un pas important în deblocarea proiectelor aflate la nivelul Consiliului judeţean. Vom avea legat de acest subiect şi încheierea unui proiect important finanţat din banii europeni şi mă refer aici la drumul sudului şi de asemenea vom putea intra în forţă să derulăm în continuare lucrări pentru modernizarea Spitalului judeţean. Un alt subiect pe care aş dori să-l tratez este o scurtă informare privind modul de derulare a creditului BEI, este un credit luat de la Banca Europeană de Investiţii, este un credit care priveşte un proiect ce a avut şi are denumirea „Reabilitarea sistemului de colectare, transport, tratare şi depozitare a deşeurilor solide în judeţul Dâmboviţa”. În fapt despre ce este vorba, este vorba că printr-un acord de împrumut între Ministerul finanţelor,  judeţul Dâmboviţa şi BEI, judeţul Dâmboviţa a primit un credit ce trebuie să fie rambursat în valoare de 64.735 euro, acest memorandum s-a semnat, acest acord subsidiar s-a semnat în 2007 şi a fost semnat pentru a se continua un proiect important stabilit pentru memorandumul de finanţare pe măsura ISPA din 2001 prin care exista o finanţare nerambursabilă de 19.420.500 euro şi ne referim aici la colectarea,transportul şi depozitarea deşeurilor solide în judeţul Dâmboviţa. Acest proiect creează încă probleme la nivel de implementare în judeţul Dâmboviţa şi reprezintă una din principalele preocupări ale conducerii Consiliului judeţean să vedem cum putem să optimizăm, cum putem să corectăm efectele pe care acest proiect le face în judeţul Dâmboviţa. Dar dincolo de preocupările noastre legate de optimizarea acestui proiect şi mă refer aici la lucruri foarte concrete şi anume nivelul taxei de habitat care noi dorim să o scădem, de modul în care există acest circuit de încasare al taxei de habitat, de modul în care există relaţia contractuală, de fapt nu este problema noastră dar ne afectează pe noi, între cei care transportă gunoiul şi cei care operează în groapă, trebuie să dăm banii înapoi către BEI. Din 2007 până în 2012 Consiliul judeţean a suportat doar costurile dobânzilor aferente acestui împrumut. Începând cu 5 noiembrie 2012 şi până în 5 mai 2013 noi, Consiliul judeţean, va trebui să plătim ratele, dobânzile în continuare şi comisioanele aferente acestui proiect. Sursa din care noi trebuia să achităm aceste rate, o reprezenta redevenţa pe care Consiliul judeţean Dâmboviţa trebuia să o încaseze de la S.C. EUROGAS PRECOM, în baza concesiunii gestiunii serviciilor de depozitare. Consiliul Judeţean Dâmboviţa a facturat în perioada ianuarie 2012-octombrie 2012  către S.C.EUROGAS PRESCOM SRL, o redevenţă totală de 3.335.560 lei. Au existat şi penalităţi la această sumă în valoare de 449.673,80 pentru că suma nu a fost achitată. Începând cu data de 25.01.2012 la nivelul Consiliului judeţean s-a urmărit integrarea acestui proiect la nivelul judeţului Dâmboviţa, şi, bineînţeles, modalitatea prin care Consiliul judeţean reuşeşte să-şi încaseze banii de la firma EUROGAS PRESCOM. Până în august 2012 această societate nu a efectuat nicio plată către Consiliul judeţean având datoriile pe care le-am menţionat mai sus. Noua conducere  a Consiliului Judeţean Dâmboviţa a întreprins următoarele măsuri: a încheiat un contract de tranzacţie între părţi, prin care SC EUROGAS PRESCOM SRL s-a obligat să achite suma de 2 mil. lei până la data de 30.09.2012 şi a făcut o acţiune în instanţă pentru recuperarea sumelor aflate în litigiu, iar ca urmare a demersurilor efectuate S.C. EUROGAS PRESCOM SRL a achitat din datoria existentă 1.11.2012, datoria totală fiind de 3.785.233 lei, cuprinzând şi penalităţile, suma de 2.876.695 lei. Ca urmare a acestor măsuri putem spune astăzi că, deşi foarte greu, Consiliul Judeţean Dâmboviţa a reuşit să achite prima rată importantă pentru cuantumul proiectului ISPA în cuantumul împrumutului la BEI de 1.510.000 lei, adică o sumă foarte importantă în care noi am reuşit ca noi să respectăm obligaţiile asumate de către judeţul Dâmboviţa în relaţii cu instituţii internaţionale şi europene importante, ţinând cont că am avut perioade foarte,foarte grele şi ţinând cont că la un moment dat ne gândeam cum vom ieşi din această problemă financiară la nivelul Consiliului Judeţean Dâmboviţa.

Un alt subiect pe care aş dori să-l tratez, este vizita Premierului, Victor Ponta, în judeţul Dâmboviţa, sâmbătă 10 noiembrie 2012, dl. Victor Ponta Primul Ministru al României va efectua o vizită în judeţul Dâmboviţa cu ocazia inaugurării proiectului european şi anume obiectivul de investiţii „Ranforsare şi modernizare a drumurilor judeţene DJ 701, DJ 401A, DJ 711A, pe traseul Dobra-Cornăţelu-Braniştea-Titu-Sălcuţa-Odobeşti-Potlogi-Corbii Mari, aşa cum îl ştim foarte bine, drumul sudului. Sigur că avem o prezentare scurtă de program, noi suntem în discuţii cu staff-ul de lucru al Premierului, dar ca şi puncte de reper, această vizită va începe la ora 10,00, vom avea o scurtă slujbă religioasă şi o deplasare pe drumul inaugurat. De asemenea ne-am propus ca să viziteze câteva obiective  importante în judeţul Dâmboviţa, suntem în discuţii pentru o vizită şi există o propunere în programul de vizită la fabrica de la Găeşti, S.C. ARCTIC SA Găeşti, care este un actor economic foarte important, unde lucrează peste 2000 de salariaţi. De asemenea avem şi o propunere de vizită pentru un alt obiectiv, restaurarea Palatul Brâncovenesc de la Potlogi şi a Bisericii de la Potlogi, şi bineînţeles activitatea Premierului se va continua şi cu o activitate politică la nivelul USL Dâmboviţa”.