22.10.2014

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița (CJD), Adrian Țuțuianu, a efectuat astăzi, 21 octombrie 2014, o vizită de lucru la sediul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ), unde s-a întâlnit cu directorii și directorii adjuncți ai tuturor unităților de învățământ din județ.

La întâlnire au mai participat: viceprimarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan, prof. univ. dr. Leonardo Badea din cadrul Universității Valahia Târgoviște, inspectorul școlar general, Luminița Preda, și inspectorul școlar general adjunct, Ovidiu Băsceanu.

Discuțiile s-au axat pe finanțarea învățământului sub aspectul bazei materiale, ce depinde în cea mai mare parte de administrația publică locală și administrația județeană, reabilitarea și modernizarea de școli, grădinițe, creșe; dotarea cu microbuze școlare; planul de școlarizare; stadiul programului național ”Lapte și corn”; avizele sanitare; colaborarea dintre CJD și IȘJ în vederea valorificării taberelor școlare din județ.

Dialogul dintre președintele CJD, Adrian Țuțuianu și directorii de școli a fost unul important, reușindu-se identificarea priorităților și nevoilor unităților de învățământ, urmând a se căuta soluții și resurse financiare pentru rezolvarea acestora.

Adrian Țuțuianu, Președintele Consiliului Județean Dâmbovița: ”Astăzi am avut o discuție, la Inspectoratul Școlar Județean, cu toți directorii și directorii adjuncți din județ, începând cu directorii de școli din comune, orașe, municipii și conducerea Inspectoratului Școlar Județean.

Am abordat 7 teme: tema nr. 1 este aceea a finanțării lucrărilor aflate în diverse stadii de execuție sau lucrări noi – de reabilitare și modernizare a infrastructurii școlare, prin POR, prin PNDR, prin GAL-uri și pe OG 28/2013, care are, recent, o sesiune deschisă, care se aplică și școlilor.

Subiectul numărul 2: am discutat despre microbuzele școlare și astăzi am avut surpriza să constat că sunt cel puțin 5 solicitări, în afara celor pe care le aveam transmise de Ministerul Dezvoltării, pentru microbuze noi.

Subiectul numărul 3 a fost acela al planurilor de școlarizare pentru anii următori; planul de școlarizare de aprobă întotdeauna în luna februarie pentru anul școlar următor. Le-am spus astăzi, foarte tranșant, directorilor și directorilor adjuncți de școli că noi nu putem face doar școală după cum au un interes profesorii sau după ce profesori avem – pentru a căuta o soluție ca să aibă toată lumea ore. Trebuie să facem școală adaptată la ceea ce vrea piața forței de muncă. Și am discutat despre consolidarea învățământului profesional, consolidarea învățământului dual (adică cu elemente care țin de practica în societăți comerciale de profil), am discutat despre liceele tehnologice – pentru că, astăzi, pe piața muncii nu găsim școli adevărate de croitorie, pentru textile, pentru partea de mecanică de orice profil, pentru partea de agricultură; nu avem, de ex., nici o școală în județ pentru meserii specifice exploatărilor petroliere, nu avem nici o școală în județ pe chestiuni care țin de activitatea sanitar-veterinară pentru personal cu studii medii, nu avem nici o școală în județ care să pregătească toate meseriile specifice industriei de construcții. Și toate lucrurile acestea trebuie corectate prin planurile de școlarizare pe care le adoptăm în luna februarie. Am stabilit că vom avea, în maxim 2 – 3 săptămâni, o întâlnire cu conducerile mai multor agenți economici importanți din județ [...], pentru a stabili ce meserii sunt necesare și în ce măsură mediul privat vine în sprijinul liceelor tehnologice și școlilor profesionale și cu finanțare, dar mai ales cu practica, cu zona de practică pentru elevi și cu dotarea atelierelor școlare.

O altă temă a fost legată de derularea programului de lapte și corn din județ; am avut semnale că, săptămâna trecută, în mai multe unități școlare din județ, produsele nu au fost corespunzătoare din punct de vedere calitativ; am discutat și despre finanțarea acestui obiectiv în anul următor și stadiul derulării procedurilor de achiziție publică – și vă anunț că am spart contractul, așa cum spune legea. Legea din 2012 spune că, în scopul maximizării rezultatelor achiziției publice, trebuie să separăm laptele de corn și de măr și facem practic 3 proceduri de achiziție și vom intra în această regulă probabil la începutul anului viitor, pentru că noi sperăm că, până atunci, vom închide procedurile de achiziție publică.

Am discutat despre colaborarea noastră pentru a popula taberele școlare din județ și despre un parteneriat continuu. […]

Am discutat despre cele 2 proiecte, începute, anul acesta, la Muzeu și la Biblioteca Județeană – ”Vacanță la muzeu” și ”Vacanță la bibliotecă” și îmi doresc ca, în trei luni de vacanță, să avem 13 – 14 serii a câte 5 zile, și grupe a câte 30 – 35 copii și la Muzeu și la Biblioteca Județeană”.