03.11.2012

01.11.2012 OUG 61/2012, importantă sursă financiară pentru primării
 

    Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, s-a întâlnit astăzi, 1 noiembrie 2012, la Centrul Internaţional de Conferinţe al Universităţii „Valahia”, cu primarii din judeţ, în vederea instruirii şi cunoaşterii prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 61 din 29 octombrie 2012, ce rectifică bugetul de stat şi influenţează bugetele locale şi judeţene.

    La eveniment au mai participat: prefectul judeţului, Victor Sanda, subprefectul, Antonel Jîjîie, vicepreşedintele CJD, Leonardo Badea, directorul Direcţiei Generale de Finanţe Publice,Viorel Paraschiv, trezorierul şef, Marcela Ivan , directorul Direcţiei Economice a CJD, Carmen Igescu şi directorul Direcţiei Achiziţii Publice, Radu Sorin.

    Prin această convocare a edililor, precum şi a contabililor din fiecare primărie, preşedintele CJD, Adrian Ţuţuianu, a dorit să le facă cunoscute etapele ce trebuie urmărite în pregătirea documentaţiei ce va fi depusă la Direcţia de Finanţe, pentru a beneficia de sprijin financiar de la Guvern.

    Şeful administraţiei judeţene le-a precizat reprezentanţilor unităţilor administrativ – teritoriale, de la începutul întâlnirii, că OUG 61/2012, funcţionează după regula „primul venit, primul servit” şi că este nevoie de rapiditate în întocmirea corectă a documentaţiei pe care vor trebui să o depună la Finanţe pentru a putea obţine bani de la stat sau compensări financiare în vederea stingerii datoriilor şi arieratelor: „Este foarte important să punem în aplicare această ordonanţă, este o şansă pentru mulţi primari de a stinge datorii către diverşi furnizori de lucrări, de servicii, nu doar arieratele, ci şi alte datorii, cum ar fi cele după OG 7. Ordonanţa 61 rectifică bugetul de stat pe 2012, produce importante consecinţe asupra bugetelor consiliilor locale şi dă posibilitatea rezolvării unei game de probleme financiare cu care se confruntă majoritatea unităţilor administrativ-teritoriale. Prin acest act normativ, Primăria Târgovişte primeşte 1,5 milioane lei (15 miliarde lei vechi) pentru a-şi achita obligaţiile de plată faţă de furnizorii de gaz şi pentru a putea pune în funcţiune Termica. S-au primit prin această Ordonanţă sume necesare achitării până la sfârşitul anului a drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizaţiile lunare ale persoanelor cu handicap, o sumă totală 7.486.000 lei, ceea ce poate acoperi undeva la 80-85% din ceea ce datorăm astăzi acestei categorii de persoane. De asemenea, s-au primit circa 616 mii lei pentru consiliile locale în vederea acoperirii necesarului de cheltuieli cu întreţinerea curentă a şcolilor. Procedura este aceea de a transmite Inspectoratului Şcolar necesarul de bani, prioritate având asigurarea cheltuielilor de încălzire a şcolilor (...) Prin acest act normativ, există posibilitatea stingerii arieratelor primăriilor. Există un calendar care rog să fie respectat. Până pe 9 noiembrie se depun documentele şi cererile la dispoziţia CJ (...)Între 16-22 noiembrie, primarii trebuie să organizeze şedinţe de consiliu pentru rectificarea bugetului propriu. Până pe 27 noiembrie, primarii trebuie să depună la Trezorerie, la Direcţia Generală a Finanţelor, documentele în vederea efectuării plăţilor. Ce este foarte important pentru stingerea plăţilor restante?! De data aceasta, Guvernul vine şi pune la punct acelaşi mecanism pentru stingerea şi a altor datorii, nu doar a arieratelor (...) Atrag atenţia că mecanismul acesta de compensare buget de stat – societate comercială – consiliu local funcţionează pentru cei care sunt foarte harnici, adică cine depune documentaţia în ultima zi a termenului s-ar putea să o depună degeaba. Regula este aşa: dacă o firmă a executat lucrări la 4- 5 primării, cel care depune primul stinge datoria. Dacă nu mai rămân bani, nu are ce să mai stingă (...)Statul român nu dă nimic cash pe undeva, ci pur şi simplu stinge prin compensare datorii. Putem avea situaţii în care o societate comercială nu are restanţe la bugetul statului şi atunci nu o să putem compensa nimic. Putem avea situaţii în care o societate să se afle în procedură de insolvenţă şi atunci există o altă formulă (...) Regula este primul venit, primul servit. Primarii trebuie să acorde maximă importanţă acestui lucru, iar în măsura în care îi depăşeşte sub aspect tehnic pregătirea documentelor să apeleze la Direcţia Finanţelor Publice şi la Consiliul Judeţean. Cu cât stingem mai multe datorii, cu atât va fi mai bine pentru toată lumea”.