La invitația Președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a efectuat joi, 17 septembrie 2015, o vizită de lucru în județul Dâmbovița în scopul analizării unor obiective de infrastructură rutieră de interes național, ce au suferit avarii urmare a calamităților și uzurii în timp, precum și obiective ce vizează reluarea transportului feroviar pe ruta Târgoviște – Pietroșița.
La vizita ministerială au mai participat reprezentanții de la nivel central și local ai Companiei Naționale de Autostrăzi, Drumuri Naționale (CNADNR), Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) București, RAR București, CFR, prefectul județului Dâmbovița, Ioan Marinescu, parlamentari dâmbovițeni și specialiști în domeniul infrastructurii rutiere.
În programul de lucru al Ministrului Transporturilor s-a aflat și vizita la actualul sediu RAR Dâmbovița, unde, în prezent, activitatea se desfășoară cu disfuncționalități din cauza spațiilor mici și a dotărilor insuficiente.
Necesitatea redeschiderii traficului feroviar pe ruta Târgoviște – Pietroșița a fost analizată în teren de către Ministrul Transporturilor, prilej cu care domnia sa a putut să constate starea actuală a gării din localitatea Pietroșița. Concluziile care s-au desprins aici vizează lucrări urgente de reabilitare ce urmează a fi programate la actualul amplasament, astfel încât traficul feroviar, ce se va relua pe 1 octombrie 2015, să beneficieze de condiții optime de desfășurare.
Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, a adus în atenția Domnului Ministru și argumentele de ordin social și economic care au stat la baza demersurilor pentru redeschiderea traficului feroviar pe traseul menționat, respectiv: prezența unor agenți economici importanți în zonă, asigurarea transportului pentru elevi și studenți și dezvoltarea investițiilor turistice din zona montană. În același sens, pentru optimizarea traficului feroviar, sunt necesare lucrări de reabilitare și la celelalte gări de pe traseu, o analiză în teren fiind realizată și în orașul Pucioasa, unde s-au evidențiat, pe lângă necesitatea amenajării sediului și măsuri urgente de modernizare a spațiilor verzi și parcului din apropierea gării. Tot în Pucioasa, vizita ministerială a continuat cu analiza stării de viabilitate a celor două poduri care au avut de suferit din cauza calamităților, a traficului intens care se desfășoară pe DN 71 și a uzurii în timp a infrastructurii. Pentru obiectivul pod mixt (CF + rutier) peste râul Ialomița, din orașul Pucioasa s-au stabilit ca măsuri urgente: convocarea în data de 22 septembrie a.c, la sediul CJD a reprezentanților Apelor Române Buzău – Ialomița, care împreună cu reprezentanții DRDP București să stabilească măsurile necesare efectuării lucrărilor de amenajare și consolidare a albiei râului. Totodată, s-a precizat că, în perioada următoare, prin intermediul DRDP trebuie realizate lucrările de înlocuire a parapeților de siguranță, refacerea căii de rulare și a rosturilor aferente. Pentru cel de-al doilea pod, aflat în orașul Pucioasa, peste pârâul Bizdidel, restricționat din punct de vedere al circulației, s-au stabilit următoarele măsuri:
- demararea lucrărilor la data de 1 noiembrie 2015 la podul provizoriu, durata estimată a lucrărilor fiind de două luni;
- odată cu reluarea circulației pe varianta provizorie, se vor iniția lucrările de consolidare și reparații la podul avariat, după finalizarea procedurilor legale;
- cu ocazia întâlnirii din data de 22 septembrie a.c., de la sediul CJD, se vor stabili și analiza stadiile elaborării documentațiilor tehnico–economice precum și acțiunile care privesc procedurile de achiziție publică și termenele acestora.
În cadrul analizei stării podurilor afectate de precipitațiile abundente și debitele excepționale produse pe râul Dâmbovița, a fost studiată în teren și situația podului pe DN 72 la Viișoara. Pentru acest obiectiv, aflat în procedură de achiziție a lucrărilor, s-a precizat faptul că, în data de 22 septembrie, se va finaliza procedura de evaluare și va fi desemnat ofertantul câștigător, începerea activităților aferente fiind condiționată de eventualele contestații și termenele de rezolvare a acestora. În legătură cu acest obiectiv vor fi invitați la discuții și reprezentanții Administrației Bazinale Argeș – Vedea în vederea stabilirii măsurilor comune de realizare în cel mai scurt timp a lucrărilor de punere în siguranță a obiectivului.
În ceea ce privește investițiile pe DN 71 și DN 7, aflate în diferite stadii de implementare, s-au stabilit și prezentat următoarele concluzii:
- pentru lărgirea la 4 benzi a DN 7 Bâldana – Titu, în luna octombrie a cestui an se va finaliza procedura de achiziție publică a lucrărilor, urmând ca activitățile aferente să fie lansate în perioada imediat următoare;
Parlamentarii prezenți astăzi, pe teren, au reamintit faptul că realizarea și necesitatea acestei investiții reprezintă angajamentul Guvernului României prin memorandumul încheiat în anul 2007, în privința îmbunătățirii condițiilor de acces către investiția Grupului Renault din zona Titu – Boteni, apreciind că, din anumite cauze, întârzierile sunt nejustificate.
- pentru DN 71 Bâldana - Târgoviște – Sinaia, investiție aflată în faza de revizuire a studiului de fezabilitate, s-a menționat că predarea documentației tehnice se va realiza în luna decembrie 2015. Precizăm că, în cadrul acestui proiect sectorul de la Bâldana la Târgoviște este proiectat la 4 benzi de circulație, urmând ca, într-o etapă viitoare, acesta să fie extins. De asemenea, a fost stabilit ca absolut necesară, programarea urgentă, pe sectorul Târgoviște - Pucioasa –Fieni ( aprox.28 km), a unor lucrări de reparații și întreținere prin covoare asfaltice, argumentele aduse în acest sens fiind starea actuală de degradare și perioada de lungă durată estimată a implementării (aprox. 1-2 ani).
Șeful administrației județene, Adrian Țuțuianu, a subliniat nenumăratele intervenții ale CJD către autoritățile publice centrale în vederea realizării acestor investiții pentru atragerea investitorilor în zonă și îmbunătățirea nivelului de trai al locuitorilor județului prin înființarea de noi locuri de muncă.
La sediul RAR Dâmbovița, Ministrului Transporturilor, Iulian Matache, i-au fost prezentate principalele disfuncționalități din activitatea și specificul instituției, aspecte care impun necesitatea realizării unei noi reprezentanțe la nivel județean, care să răspundă cerințelor actuale, atât din punct de vedere al tipurilor de vehicule, cât și al extinderii spațiilor și fluxurilor de activitate. Realizarea noului sediu al RAR Dâmbovița, ce va fi amplasat pe terenul fostei unități militare de la gară, va rezolva în totalitate problemele ce țin de: restricțiile impuse de circulație a autovehiculelor de mare tonaj pe Bulevardul Unirii, microraionul VI (unde își are în prezent sediul și unde configurația incintei actuale și a căii de acces nu permit intrarea normală a autovehiculelor mari), lipsa spațiilor de parcare pentru clienți.
Vizita s-a încheiat cu deplasarea pe terenul noii locații pus la dispoziție de către CJD, investiție aflată în faza de realizare a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire, urmând ca, în luna octombrie să poată fi demarată procedura pentru achiziția contractului de lucrări.
Iulian Matache, Ministrul Transporturilor: ”Suntem pe locul unde se va construi începând de anul viitor noua reprezentanță a registrului Auto Român din județul Dâmbovița. Documentația este aproape gata, urmează ultimele avize și acorduri ce trebuie luate de la autoritățile locale. Sperăm ca în prima jumătate a lunii octombrie documentația să fie ridicată pe SEAP, iar până la finalul anului, desigur, respectând procedurile și termenele de contestație, care sper să nu fie, începând cu luna ianuarie, de când se va putea lucra efectiv, să putem începe lucrările de construire a noului sediu RAR pentru că ați văzut condițiile în care lucrează salariații RAR - spații foarte mici, într-o clădire veche”.
Concluziile vizitei în județul Dâmbovița au fost subliniate presei de către Președintele CJD, Adrian Țuțuianu: ”Îi mulțumesc Domnului Ministru pentru că a dat curs invitației pe care am i-am adresat-o. Câteva concluzii se pot desprinde. Avem lămurită situația cu trenul - începând cu 1 octombrie sper să circulăm pe ruta Târgoviște – Pucioasa – Fieni – Pietroșița. Avem lămurită situația celor două poduri și o să ne punctăm cu cei de la Compania Națională pentru a face în termenul cel mai scurt posibil, lucrările de punere în siguranță, respectiv lucrarea de la Bizdidel cu podul provizoriu care să ne permită să continuăm lucrările la podul principal. S-a discutat despre necesitatea de a interveni cu lucrări de reparații mai consistente pe traseul Târgoviște – Pucioasa – Fieni; dacă nu anul acesta, în primăvara anului viitor, va fi prioritar acest lucru. Mă interesează să finalizăm anul acesta achiziția publică pe contractul de lucrări, pe sectorul Bâldana - Titu, 22 de km, extindere la 4 benzi, cu intenția foarte clar exprimată și de mine și de domnul Ministru ca aceste lucrări să înceapă imediat ce se va fi făcut adjudecarea. Insist pe subiectul 4 benzi, pe DN 71 de la Bâldana la Târgoviște. Este în lucru studiul de fezabilitate, iar astăzi ne vom face un program și cred că dacă pornim aceste lucruri, nu le mai poate opri nimeni și vom avea cu toții satisfacția, în câțiva ani de a avea o rețea de drumuri naționale mult mai bună decât este astăzi”.
Iulian Matache, Ministrul Transporturilor: ”Vizita a fost foarte bună pentru că am văzut problemele cu care se confruntă județul Dâmbovița. Am văzut lucrările, iar în cazul unora am dat niște termene certe, dacă vorbim de calea ferată, poduri și drumuri. O să ne asumăm termenele astfel încât să ducem lucrările mai departe și să le finalizăm”.
Biroul de Presă al Consiliului Județean Dâmbovița