05.04.2013

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, a participat joi, 04.04.2013, la dezbaterea intitulată „Oportunități de afaceri în județul Dâmbovița”, eveniment găzduit de Centrul Internațional de Conferințe al Universității „Valahia” din Târgoviște, la inițiativa deputatului Ion Pârgaru.

Au participat la dezbatere fostul președinte al Senatului României – sen. Mircea Geoană, prefectul Victor Sanda, primarul municipiului Târgoviște – Gabriel Boriga, rectorul Universității „Valahia” – Călin Oros, parlamentari dâmbovițeni, reprezentanți ai Departamentului de Comerț Exterior din cadrul Ministerului Economiei, cadre universitare.

Președintele Adrian Țuțuianu a făcut o prezentare a situației economice pe care a găsit-o la nivelul Consiliului Județean Dâmbovița în momentul preluării mandatului, insistând pe faptul că multe dintre investițiile derulate de-a lungul ultimilor ani nu au produs efectele pozitive așteptate, consecință a modului defectuos în care au fost gestionate. În același timp, președintele CJD a abordat și subiectul regionalizării, proiect în cadrul căruia județul Dâmbovița poate oferi argumentele necesare funcționării mai multor instituții de interes regional și chiar a capitalei administrative. Nu în ultimul rând, a fost reînnoit apelul adresat mediului de afaceri de a identifica oportunități investiționale la nivelul județului Dâmbovița, cu beneficiul unei deschideri totale din partea administrației județene.

Adrian Ţuţuianu: Rugămintea mea către toți cei care puteți să sprijiniți investițiile directe în județul Dâmbovița este de a veni cu orice om de afaceri serios și interesat. Dorința mea este să nu punem niciun fel de bariere administrative, să facilităm cât se poate obținerea de avize, autorizații, încheierea de parteneriate și, în același timp, să încercăm să asigurăm un climat normal între instituțiile statului și mediul economic. (...) Contez pe dumneavoastră, contați pe totala mea deschidere și să dea Dumnezeu să găsim împreună soluții.

Mircea Geoană:  Principalul argument care face ca o comunitate, un județ, o țară să aibă sau să nu aibă succes rezidă în reputația acelei entități, mică sau mare, locală sau națională. (...)  Eu aș face o prezentare mai agresivă și mai profesionistă cu privire la județul dumneavoastră. Dacă m-ați întreba pe mine, strict oportunistic vorbind, eu aș începe să fac promovare la nivel național, regional și european pentru Centrul de la Titu. Am văzut ideile interesante ale comunității, ale județului, ale primăriei, sunt multe proiecte interesante, dar, din punct de vedere imagine – comunicare, aici este principalul centru de engineering al unei companii globale care este Renault – Nissan. (...) Putea să fie în altă parte, nu contează. Îl ai, îl folosești și dai o imagine unui județ care este relativ mai puțin cunoscut, oarecum presat de județele mai mari și mai industrializate din vecinătate, care sunt acolo, n-ai cum să dai deoparte nici Argeșul, nici Prahova sau Brașovul, dar aveți elemente de diferențiere pe care alții nu le au.