07.11.2014

Consiliul Județean Dâmbovița, a organizat astăzi,6 noiembrie 2014,  la sediul Bibliotecii Județene ”I.H. Rădulescu”, conferința de presă prin care a marcat finalizarea proiectului finanțat din Fondul Social European “Reducerea riscurilor la nivel județean printr-o mai bună comunicare în cadrul  Comitetului Judeţean  pentru Situaţii de Urgenţă”. 

Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 1.154.205 lei, din care:

·        981.074,25 lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European;

·          23.084,10 lei – cofinanţarea eligibilă a beneficiarului;

Obiectivul general al proiectului: eficientizarea componentei de comunicare a managementului riscurilor la nivelul instituțiilor județene cu responsabilități în domeniul situațiilor de urgență. 

Scopul proiectului îl constituie optimizarea procedurilor de comunicare interinstituțională  la nivelul instituțiilor cu reprezentare în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, implementarea unui mecanism eficient de comunicare cu cetățenii de pe raza județului în situații de urgență și instruirea a 50 de funcționari cu rol de decizie, precum și membri ai grupurilor de suport și ai Secretariatului permanent din cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență privind managementul riscurilor și al comunicării eficiente în situații de urgență. 

Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de 14 luni, iar în cadrul acestuia s-au obținut următoarele rezultate:

·        Analiză privind procedurile de comunicare inter-instituțională existente și a fluxurilor interinstituționale de date în cazul apariției Situațiilor de Urgență;

·        Analiza proceselor de lucru privind identificarea și elaborarea măsurilor de reducere a riscurilor în funcție de impactul și probabilitatea producerii, precum și a costurilor de prevenție și intervenție;

·        Manualul de proceduri standard de operare specifice comunicării în situații de urgență la nivelul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și de la nivelul structurilor Centrului Județean de Conducere și Coordonare a Intervențiilor. Numărul procedurilor au rezultat urmare a analizelor efectuate;

·        4 programe de training cu următoarele tematici: managementul riscurilor și al incertitudinilor, procesul decizional în situații de urgență, proceduri de comunicare în situații de criză, standardele operaționale naționale și internaționale privind managementul situațiilor de urgență;

·        Instruirea a 50 de funcționari publici implicați în comunicarea interinstituțională pentru situații de urgență;

·        Componenta informatică de comunicare publică a riscurilor la nivel județean (portal: www.cjsudb.ro); 

Implementarea proiectului a contribuit la:

·        creșterea eficienței funcționarilor publici implicați în activitățile de comunicare interinstituțională pentru situații de urgență, grație optimizării procedurilor de lucru și a implementării noilor proceduri și procese optimizate sub raport timp, calitate, cost;

·        creșterea gradului de informare a cetățenilor cu privire la situațiile de urgență și a riscurilor acestora;

·        realizarea unor analize, a manualului de proceduri standard de operare specifice comunicării în situații de urgență, care vor putea fi utilizate în pregătirea şi actualizarea cunoştinţelor privind situațiile de urgență.

La conferința de astăzi au participat: Florin Valeriu Gilia, director general în cadrul Direcției Programe Europene, Achiziți Publice, Comunicare și Relații Externe a CJD, Lenuța Iorga, managerul de proiect, Natalia Ceptureanu, șef serviciu Pregătire și Monitorizare Proiecte cu Finanțare Externă în cadrul CJD, Rodica Bîzdoacă, lector în cadrul celor 4 programe de curs,  unitatea de implementare a proiectului, reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dâmbovița, Inspectoratului Județean de Poliție, Inspectoratului Județean de Jandarmi și reprezentanți ai Crucii Roșii, filiala Dâmbovița.