30.07.2019

Având în vedere informațiile apărute în spațiul public, privind situația DJ 712 A Râu Alb – Runcu, doresc să informez atât opinia publică, cât și pe demnitarul care se dovedește extrem de îngrijorat de acest proiect, pe care a avut ocazia să-l ducă la bun sfârșit, dar nu a făcut-o, că, la fel ca toate celelalte instituții, și Consiliul Județean Dâmbovița are o organigramă clar definită și responsabili pentru fiecare problemă în parte.

Apreciez interesul domnului în cauză pentru probleme care, atunci când făceau obiectul activității dumnealui nu păreau la fel de interesante, iar acum, când ar trebui să aibă alte preocupări, găsește de cuviință să se întoarcă printre oameni, din interes electoral, dar îl asigur că situația este sub control în forul de conducere al județului și nutresc speranța ca și în Parlament să fie la fel.

Pentru o corectă informare a opiniei publice, precizez că, din punct de vedere al stadiilor fizice și valorice, situația derulării obiectivului este următoarea:

Valoarea contractului de lucrări este de 3.685.900,35 lei, inclusiv TVA.

Obiectivul a fost inițiat în anul 2017, cu finanțare din bugetul propriu al Consiliului Județean Dâmbovița iar, la data de 03.12.2018, conform contractului de finanțare nr. 3.504/03.12.2018, acesta a fost inclus în vederea continuării lucrărilor prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 - 2020.

Până la data de 18.04.2019, au fost decontate lucrări în valoare de 122.903,32 lei, fiind executate activități aferente realizării podețelor tubulare proiectate.

Din cauza precipitațiilor abundente din anii 2018 și 2019, drumul a fost deteriorat grav, situația acestuia modificându-se, față de cea proiectată la sistemul rutier balastat, aceasta fiind certificată în notele de constatare ale Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Dâmbovița.

În urma constatărilor din teren și a celor 10 întâlniri ale reprezentanților instituției cu executantul și proiectantul, la care au participat inclusiv conducerea Consiliului Județean Dâmbovița și reprezentanți ai Primăriei Comunei Râu Alb, împreună cu proiectantul obiectivului, s-au întocmit formalitățile legale, în baza cărora au fost emise atât dispozițiile de șantier, cât și actul adițional la contractul de lucrări, urmând ca activitățile aferente să fie reluate în cursul acestei săptămâni.

Fac precizarea că obiectivul în cauză, transferat din PNDL în POR, în perioada în care nu eram președinte în exercițiu, presupune formalități și documente complementare, ale căror verificări și aprobări la plată de către ADR Sud Muntenia reprezintă perioade de timp mai lungi, acestea determinând și unele întârzieri în derularea investiției.

Finalizarea lucrărilor incluse în proiect este preconizată pentru luna decembrie 2019. 

 

 

 

Președinte,

jr. dr. Alexandru Oprea