02.10.2014

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, a fost prezent astăzi, 1 octombrie 2014 la sediul  Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Basarab I" Dâmbovița, unde a participat la acțiunea de preluare în dotarea pompierilor dâmbovițeni a unei autospeciale de intervenție cu apă și spumă, de capacitate mare.

Autospeciala a fost achiziționată în cadrul celei  de-a doua etape  prin finanțarea obținută, în cadrul unui proiect european, al cărui beneficiar este de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”Situații de Urgență Sud Muntenia”, în care județul Dâmbovița este membru alături de județele Argeș, Călărași, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman. Proiectul se derulează prin Programul Operațional Regional (POR) și are o valoare totală de 21.560.000 lei, contribuția CJD fiind de 61.600 lei.

La eveniment au mai participat: vicepreședintele Consiliului Județean Teleorman – Nicolae Zavera, inspectorul șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență, col. Mirel Pietreanu, inspectorul șef al Inspectoratului Județean de Jandarmi, col. Costel Gavrilă, primarul orașului Răcari, Florin Gilia, directorul general al Direcției Generale Programe Europene a  Consiliului Județean Dâmbovița, reprezentanți ai altor instituții publice.

Echipamentul primit astăzi va intra în dotarea Gărzii de Intervenție  Răcari din cadrul Detașamentului  de Pompieri Titu.

În cadrul acestui proiect, județul Dâmbovița va mai beneficia și de alte dotări, urmând ca până la sfârșitul anului să primească încă o autospecială  de intervenție de capacitate medie. 

Adrian Țuțuianu, Președintele Consiliului Județean Dâmbovița”Vreau să vă amintesc proiectele derulate prin ADI, care reunește cele 6 județe din Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia. […] Am avut 2 proiecte: un proiect în cadrul căruia s-au achiziționat 5 autospeciale de lucru cu apă, spumă, o autospecială de descarcerare grea și 4 ambulanțe; cel de-al doilea proiect, despre care discutăm astăzi, este un proiect cu o valoare de 21.560.000 lei, din care valoarea totală eligibilă – 21.560.000 lei, deci integral decontarea se face din programul european. Contribuția Consiliului Județean Dâmbovița la cheltuielile proiectului, aprobate prin Hotărârea CJD 152/19.10.2012, este de 61.600 lei. De asemenea, vreau să vă spun că durata de implementare este de 19 luni, durata de finalizare a proiectului este 28.02.2015. Toate județele din regiune au primit echipamente, pe mai multe loturi – lotul 1, 2, 3 și 4, cu precizarea că noi suntem cu echipamente pe lotul 1 și pe lotul 2. Astăzi, am primit, așa cum s-a spus, o autospecială pentru lucrul cu apă și spumă, de capacitate mare (9.000 litri), în valoare de 1.730.000 lei, cu TVA inclus. Domnul inspector-șef spunea că această autospecială va fi repartizată la Răcari. […] Vreau să subliniez, încă o dată, că tot ce aducem și repartizăm în județ – repartizăm după criterii care sunt obiective și nu după apartenențe politice. Cea de-a doua autospecială pentru lucrul cu apă și spumă, de capacitate medie (7.000 litri) – 1.300.000 lei, cu TVA inclus, urmează să o primim în perioada următoare, în foarte scurt timp; o vom dirija către centrul de la Voinești […] Am ținut cont de problemele specifice fiecărei zone. […] Sunt foarte interesat de proiectul care prevede achiziția de utilaje pentru deszăpezire – o autofreză de capacitate mare; toate județele suntem partenere în acest proiect. […]  Sper să avem, în termenul cel mai scurt, un asemenea utilaj care să ne permită intervenția în condiții de iarnă dificilă, cum am avut în anumite perioade din ultimii ani. […] Marcăm un eveniment cu totul special; este foarte bine că se întâmplă și vă urăm succes în ceea ce înseamnă partea bună a lucrurilor activității dumneavoastră!” 

col. Mirel Pietreanu, inspector șef ISU Dâmbovița: ”Iată că, astăzi, facem un nou pas în dotarea cu autospeciale moderne de intervenție în situații de urgență - pe primirea celei de-a 7-a autospeciale de lucru cu apă și spumă și scut de descarcerare și, bineînțeles, cele 4 ambulanțe care au sosit anul trecut. Evoluția lor o vedem cu toții; noi cei care lucrăm cu aceste echipamente, vedem că, de la an la an, se îmbunătățește; ea se aseamănă cu celelalte primite prin Programul de Dezvoltare Regională. […] Trebuie să mulțumim, pe această cale, Consiliului Județean, în special domnului președinte, pentru că, prin eforturi deosebite, an de an, ne sprijină să ne dotăm cu ceea ce ne trebuie pentru a interveni în sprijinul cetățenilor cât mai rapid și cât mai eficient, cu cele mai moderne echipamente și aparate. În perioada următoare, până la sfârșitul anului, o să sosească o nouă autospecială care, de asemenea, va dota subunitățile din zona noastră de competență.  Această autospecială […] va merge și va acoperi canalul de intervenție al gărzii de intervenție Răcari, care deservește localitățile Răcari, Tărtășești, Brezoaele, Slobozia Moară, Ciocănești, Conțești, unde avem evenimente mai multe decât în celelalte zone și trebuia neapărat să îmbunătățim timpul de reacție și de intervenție și situații de urgență. Bineînțeles că, de fiecare dată când vine o altă autospecială, vom face o redistribuire exact după aceste principii – să avem în toate colțurile județului sau pe toată zona noastră de competență forțe care să intervină în cel mai scurt timp.”

Marius Caravețeanu, primarul orașului Răcari: ”Vă mulțumesc domnule președinte, că încercați, timid, dar sigur, să intrăm într-o normalitate în ceea ce privește repartiția utilajelor, a fondurilor, indiferent de sursa acestora. Mi-aduc aminte cu bucurie că mi-ați preluat ideea, cu ocazia Zilelor Orașului Răcari, când v-am rugat acest lucru și uite că astăzi, ca și în alte situații, dați dovadă că vă aplecați și asupra orașului Răcari”.

Consiliul Județean Dâmbovița este partener și în proiectul - „Achiziţie echipamente pentru intervenții de urgenţă în condiții de iarnă ( autofreze de zăpadă),  în Regiunea Sud Muntenia”, derulat prin POR 2007-2013, Axa prioritară 3 - „Îmbunătăţirea infrastructurii sociale", DMI 3.3 - „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă”.

 Valoarea totală a proiectului este de 6.354.600,00 lei din care valoarea totală eligibilă este de : 6.354.600,00 lei.

Contribuția financiară a Consiliului Județean Dâmbovița în cadrul proiectului este de 18.156,00 lei, inclusiv TVA.