09.10.2015

Astăzi, 8 octombrie 2015,  în prezenţa Ministrului Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, Preşedintelui Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Adrian Țuțuianu,  conducerii Spitalului Judeţean de Urgenţă, a fost inaugurat proiectul european „Dezvoltarea serviciilor publice electronice la unităţi sanitare în judeţul Dâmboviţa”. La eveniment au mai participat parlamentarii Leonardo Badea şi Valentin Calcan, consilieri judeţeni şi cadre medicale.

Valoarea totală a proiectului: 5.940.500,15 lei din care valoare eligibilă 4.790.725,93 lei.

Proiectul constă într-o platformă integrată complexă proiectată pentru a optimiza fluxurile de informaţii cu caracter medical între Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgovişte, Spitalul Municipal Moreni şi Spitalul Orăşenesc Găeşti. De asemenea, asigură şi accesul cetăţenilor la servicii medicale electronice de înaltă calitate, în concordanţă cu statele dezvoltate europene. Prin acest sistem informatic integrat de sănătate se vor crea fişe electronice unice fiecărui pacient, se vor reduce erorile de medicaţie, se vor obţine mai rapid informaţii medicale, se vor transmite electronic notificări atunci când un medicament ajunge sub stocul de urgenţă, evitându-se astfel riscul ca spitalele să rămână fără medicamente.

Adrian Țuțuianu, Președintele Consiliului Județean Dâmbovița:„ Inaugurăm proiectul «Dezvoltarea serviciilor publice electronice la unităţi sanitare din judeţul Dâmboviţa» derulat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice 2007- 2013. Inaugurarea reprezintă o confirmare în plus a ceea ce ne dorim să însemne un sistem medical de calitate care să răspundă nevoilor cetăţenilor prin îmbunătăţirea şi facilitarea accesului la servicii de sănătate. Lider de proiect este Spitalul Judeţean de Urgenţă. Valoarea proiectului este de 5.940.500,15 lei, din care valoarea eligibilă este de 4.790.725,93 lei. Valoarea facturată în cadrul proiectului până astăzi este de 4.699.511,20 lei, valoarea încasată este de 2.417.471,17 lei. Sistemul permite accesul cetăţenilor la servicii medicale de calitate, la rezultatele serviciilor medicale importante, la informaţii medicale. Au fost mai multe sesiuni de instruire, mai sunt încă anumite reglaje care sunt necesare pentru a compatibiliza foarte bine sistemul cu programul Casei de Sănătate”.

Totodată, prin intermediul acestui tip de sistem, aplicat și de alte 80 de unități spitalicești din țară, se vor genera o serie de tipizate, precum scrisori medicale sau reţete electronice și se vor contabiliza tot ceea ce înseamnă costuri generate de pacienţi, toate acestea conducând la creşterea calităţii actului medical.

 

Sistemul aduce o serie de modificări şi în ceea ce priveşte timpul de aşteptare al pacienților la Unitatea de Primiri Urgenţe. Mai exact, medicii vor fi avertizaţi electronic atunci când un pacient aşteaptă de foarte mult timp pentru a primi îngrijiri medicale, aspect evidențiat și de Ministrul Sănătății, Nicolae Bănicioiu:

Implementarea acestei platforme disciplinează activitatea şi din cadrul Unităţii de Primiri Urgenţe, dar normal se ţine cont de capabilităţile acestei Unităţi, de situaţia personalului, dar clar va fi o informare mult mai bună a celui care aşteaptă, pentru că se scurtează timpii de aşteptare în funcţie de personalul pe care îl ai şi de cât de mare este unitatea respectivă. Un pacient mai bine informat înţelege mai bine situaţia şi este mai puţin recalcitrant ca în alte situaţii. Şi medicul este informat, dar şi pacientul este în cunoştinţă de cauză în funcţie de gradul de urgenţă pe care îl are şi de timpul pe care va trebui să-l aştepte”.