Educarea populatiei
Componenta educationala este esentiala in reusita proiectului cu finantare ISPA privind "Reabilitarea colectarii, transportului, tratarii si depozitarii deseurilor solide in judetul Dambovita".
Pentru abordarea unitara si concertata a acestei componente a fost realizat un Plan de Promovare care se ocupa in principal de acele actiuni considerate ca "publicitate" in termenii de referinta ai proiectului si care are scopul de a sprijini respectiva masura ISPA.
Actiunile propuse sunt:
- Infiintarea unui compartiment de relatii publice, care sa lucreze In cadrul Unitatii de Implementare a Proiectului si care va oferi un grad Inalt de constientizare publica pentru masura In scopul comunicarii cu media si direct cu cetatenii judetului Dambovita.
Se vor face eforturi pentru a mobiliza un numar cat mai mare de persoane publice cat si a elevilor si studentilor voluntari in sprijinul sustinerii campaniei. - Constientizarea nevoii de a Imbunatati administrarea deseurilor, Incepand prin a se concentra asupra depozitarii ilegale. Apoi campania va evidentia noile planuri pentru administrarea deseurilor din judet, va prezenta contributia UE, calea catre integrare si revizuirea tarifelor. Planul va include de asemenea informatie directionala; localizarea geografica a depozitelor de deseuri neconforme ce urmeaza a fi Inchise, noile depozite care se vor deschide, precum si alte detalii.
- Planificarea si executarea unei campanii separate, integrata In principala campanie de constientizare publica si care sa Incorporeze informatie publica specifica In legatura cu utilizarea punctelor de colectare, respectiv despre sortare si reciclare.
- Incurajarea schimbarii comportamentale pe termen lung prin organizarea unei campanii care sa se adreseze In mod particular copiilor de varsta scolara, integrata In campania principala.
- Se va realiza, campania pentru scoli ce va viza cca 15.000 de elevi (cu varsta cuprinasa Intre 14-18 ani) din 30 de scoli din judet si va contine o brosura special conceputa pentru ei si prezentarea unui film video.
Filmul video va fi prezentat In clasa si studenti instruiti vor participa la proiectie pentru a raspunde Intrebarilor copiilor. - Elevii cu rezultate deosebite vor primi cu ocazia sfarsitului de an scolar si diferite concursuri ce se vor organiza, diverse obiecte personalizate (tricouri, sepci, pixuri calendare) cu insemnale proiectului.
- Se vor realiza de asemeni, panouri mobile de expunere, banner-e stradale, brosura principala (un ghid complet al proiectului), ghidul reciclarii locale, brosura pentru scoli. Continutul materialelor publicitare vor respecta conditiile prevazute in Manualul de Identitate Vizuala ce poate fi consultat pe sit-ul Uniunii Europene, la adresa www.infoeuropa.ro.
Mesajele-cheie care stau la baza derularii campaniei principale sunt:
- combaterea depozitarii ilegale
- relevarea aspectului neplacut si neigienic al depozitarii necontrolate
- grija acordata protectiei mediului
- curatenia este obligatorie pentru integrarea europeana
- sprijin si bani din partea UE
- scopul nobil al proiectului
- Inchiderea depozitelor necontrolate si reabilitarea terenurilor afectate
- construirea unor depozite ecologice
- achizitionarea de recipienti noi, standardizati, pentru colectare
- achizitionarea de vehicule noi, specializate, pentru colectare
- tarife In limite suportabile pentru populatie
- promovarea reciclarii si compostarii
- o schimbare de mentalitate a tuturor cetatenilor din Dambovita
- o tara si zone rurale de care poti fi mandru
- un proiect de succes In partenariat cu UE
- "UN VIITOR MAI CURAT PENTRU DaMBOVItA!"